ТЕЛЕВИЗИЈА ЕДО

СЕКОГАШ СО ВАС

Бочварски: Напредува изградбата на автопатот Кичево – Охрид

Посериозна динамика во изградбата на автопатот Кичево-Охрид, по експропријацијата на сите делници, најавува министерот за транспорт и врски Благој Бочварски. Дополнителните работи со препроектирање на косините, клучки и други зафати, како што оценува, нормално дека ќе го одложат рокот за изградба, а којшто е планиран за јуни следната година.

– Процентот на реализација на автопатот Кичево – Охрид по првиот проект изнесуваше 85 проценти, но по препроектирањето и сите дополнителни работи што се правеа, клучки, нови косини, процентот на реализација е 55 проценти. Вчера на терен имавме 230 градежни машини на Кичево – Охрид и 820 градежни работници. Динамиката оди по нагорен тренд на автопатот, што ме радува, но ќе продолжиме со отстранување на сите останати делници каде треба да се направи дополнителна експропријација и таму да продолжиме и да влеземе со уште посилна динамика, изјави денеска Бочварски, одговарајќи на новинарско прашање.

Според него, нормално да има одложување на рокот за завршување на автопатот заради репроектирањата, косините, клучките и сите зафати кои се јавуваат.

– Не би сакал да зборувам за рокови се додека не ја видам динамиката, се додека не видам колку ќе бидат сериозни тие зафати, кога ќе заврши експропријацијата. Додека немаме готова експропријација реално не можеме да влеземе да работиме. Како сега да зборуваме за рокови? Динамиката оди во нагорна линија, но се уште има делници каде се врши експропријацијата и не можат да влезат да работат машините, но важно е да отвораме фронтови за работа и овој автопат да продолжи со силна работа. Финансии има и само треба да се реализираат, појасни Бочварски.

Градежните работи за автопатот Кичево-Охрид, долг 57 километри, почнаа во 2014 година, а вредноста на проектот по дополнувањата на Договорот со анекси изнесува околу 600 милиони евра.

За автопатот Скопје-Блаце, пак, Бочварски информираше дека има напредок во експропријацијата од 60 проценти, а некаде веќе од 80 проценти. – Изведувачот е воведен во работа на првиот дел и може да се влезе со сериозна реализација, вториот дел се проектира. Во тек на градба на првиот треба да заврши проектот и тендерот за вториот и да се избере изведувач. Ќе ја следиме и таа динамика, важно е дека таму треба да се почне со посериозна динамика, наведе министерот за транспорт.

Стратешки, укажа тој, многу е важно да го завршиме Коридорот 10, да продолжиме со рехабилитација на овој дел како што сега има активности на делницата од Петривец до Катланово.

– На Коридорот 8, пак, источниот крак од Ранковце до Крива Паланка да го поврземе патот Скопје-Софија, што е многу важен, за што вчера дискутиравме и со еврокомесарот. И автопатската делница, експресниот пат и железницата, секако и западниот дел на Коридорот 8, Кичево-Охрид и проектирањето на делницата од Кичево кон Гостивар, што е исто така долгорочен проект. При крај е проектирањето за првата делница од Кичево до Букојчани. Првата делница од Кичево кон Гостивар треба да чини 90-ина милиони евра, а втората и третата делница ќе бидат заедно, обезбедени се средста за проектирање и реално тие би чинеле околу 200 милиони ера, информира Бочварски, по средбата со претседателот на Градежната комора при Сојузот на стопанските комори.

Ве молиме следете не и стискајте лајк:
error
fb-share-icon

Можеби сте пропуштиле

Британската и македонската Влада денеска во Лондон го потпишаа договорот за соработка. На договорот се потпишаа британскиот министер за извоз Гарет Томас и вицепремиерот и министер за транспорт и врски Александар Николоски, свеченото потпишување се одржа во историската зграда на Стариот Адмиралитет во Лондон. Со потпишувањето на овој документ, на Македонија ѝ се ставаат на располагање 5 милијарди фунти (6 милијарди евра) за финансирање на капитални проекти во повеќе стратешки сектори. „Стратешкото партнерство со Обединетото Кралство, го гледаме како нешто што ќе ја доведе Македонија до едно ново ниво. Денес потпишуваме Договор Влада со Влада за развојни-инфраструктурни проекти во клучни сектори, како што се: транспорт, образование, животна средина, информатичка технологија, како и други сектори кои што ќе ги развиваме, тука е здравството, но и образованието и ќе продолжиме да соработуваме во претстојниот период. Навистина сме благодарни што Обединетото Кралство, со својот Инструмент за поддршка на надворешно финансирање, постави рамка од 5 милијарди фунти, што е најголемиот договор што Македонија го потпишала во својата историја во однос на економијата. Навистина сме благодарни за тоа и ова го гледаме како одлична можност за целата држава да се развива. Веќе имаме три проекти кои што се подготвени. Тоа е проектот за брзата железница на Коридорот 10, здравствениот проект за болници и секако проектот за образование, за Медицинскиот факултет, а во претстојниот период ќе бараме нови проекти во секторите за енергетика и животна средина, но и други проекти секако“, изјави Николоски по потпишувањето. Министерот за извоз Томас рече дека ова партнерство „отвора ново поглавје во нашите билатерални односи со Северна Македонија“. „Велика Британија има богато искуство во испораката на висококвалитетна инфраструктура низ целиот свет и среќен сум што го започнувам ова ново партнерство што ќе им помогне на повеќе британски бизниси да извезуваат во Северна Македонија“, рече Томас. Од шесте милијарди евра финансиска рамка со Обединетото Кралство во првиот циклус од пет години ќе се повлечат околу 2,2 милијарди евра, изјави министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска во емисијата „360 степени“. „Две милијарди на пет години се по 400 милиони евра. Толку е годишното зголемување на јавниот долг по однос на овие инвестиции кои, од друга страна, ќе придонесат за раст на економијата. Никаде не пишува дека имаме задолжително повлекување на петте милијарди, а британската Влада гарантира дека Македонија кога ќе ги земе кредитите, ќе ги врати“, рече Димитриеска-Кочоска. Министерката рече дека таа не може да даде повеќе детали за парите, висината на каматата и се останато, се додека не добие готов проект на маса. „Ќе мора да седнеме и со министерот за транспорт да се разговара да каже кои се проектите и потоа ние како Министерство за финансии, покрај што ќе добиеме понуда од банката по процедурите од финансии, ќе си побараме понуда и од други меѓународни институции, затоа што тоа го налага законот. Така што, во овој момент не би можела да зборувам повеќе детали затоа што немам зрел проект пуштен во Финансии, врз основа на кој ќе барам понуда од повеќе банки и ќе излезам да кажам колку е точно каматата би било несериозно. Она што го знам и го имам како информација, се разговара за клинички во Штип, болница во Кичево и онаа брза пруга“, рече министерката Димитриеска-Кочоска.

Copyright © Едо телевизија. | Newsphere by AF themes.